Ποιος υπουργός τηλεφωνούσε σε δημάρχους για να αναλάβει την πολεοδομία τους η «εγκέφαλος» της μαφίας;
Παρασκευή, 12 Ιουνίου, 2026
Ποιος υπουργός τηλεφωνούσε σε δημάρχους για να αναλάβει την πολεοδομία τους η «εγκέφαλος» της μαφίας;
ΑρχικήΕπικαιρότηταΗ Αννίτα Δημητρίου ξανά στην κορυφή της κυπριακής Βουλής! Επανεκλογή με 29...

Η Αννίτα Δημητρίου ξανά στην κορυφή της κυπριακής Βουλής! Επανεκλογή με 29 ψήφους και νέες πολιτικές ισορροπίες

Διαβάστε επίσης:

Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο του Παύλου Μαρινάκη για οριστική αδειοδότηση καναλιών περιφερειακής εμβέλειας

Το νομοσχέδιο του υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, Παύλου Μαρινάκη, για την οριστική αδειοδότηση...

Για δεύτερη συνεχόμενη θητεία στο δεύτερο τη τάξει πολιτειακό αξίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας εξελέγη η πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού (ΔΗΣΥ) Αννίτα Δημητρίου, επικρατώντας στον δεύτερο γύρο της ψηφοφορίας για την προεδρία της Βουλής των Αντιπροσώπων.

- Διαφήμιση -

Η κ. Δημητρίου εξασφάλισε 29 ψήφους, συγκεντρώνοντας τη στήριξη των 17 βουλευτών του ΔΗΣΥ, των 4 βουλευτών της Άμεσης Δημοκρατίας και των 8 βουλευτών του Δημοκρατικού Κόμματος (ΔΗΚΟ), οι οποίοι τάχθηκαν υπέρ της μετά τον αποκλεισμό της υποψηφιότητας του Νικόλα Παπαδόπουλου από τον πρώτο γύρο.

Απέναντί της βρέθηκε ο γενικός γραμματέας του ΑΚΕΛ, Στέφανος Στεφάνου, ο οποίος συγκέντρωσε 19 ψήφους, προερχόμενες από το ΑΚΕΛ και το ΑΛΜΑ του Οδυσσέα Μιχαηλίδη.

Καθοριστικό ρόλο στην έκβαση της διαδικασίας διαδραμάτισε η στάση του ΕΛΑΜ, το οποίο επέλεξε να τηρήσει αποχή στον δεύτερο γύρο, επιβεβαιώνοντας τη θέση που είχε εκφράσει προεκλογικά ότι δεν θα στήριζε κανέναν από τους δύο βασικούς διεκδικητές.

- Διαφήμιση -

Η εκλογή της προέδρου της Βουλής αποτέλεσε το πρώτο σημαντικό πολιτικό τεστ μετά τις βουλευτικές εκλογές της 24ης Μαΐου, αναδεικνύοντας τις νέες ισορροπίες στο κυπριακό κοινοβούλιο. Το αποτέλεσμα έδειξε ότι κανένα κόμμα δεν διαθέτει αυτοδύναμη επιρροή και πως οι πολιτικές συναινέσεις θα αποτελέσουν βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία της νέας Βουλής.

Η διαδικασία είχε και θεσμική ιδιαιτερότητα, καθώς εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το νέο σύστημα εκλογής Προέδρου της Βουλής. Στον πρώτο γύρο απαιτούνταν απόλυτη πλειοψηφία 29 ψήφων επί του συνόλου των 56 βουλευτών, ενώ στον δεύτερο γύρο εκλεγόταν ο υποψήφιος που συγκέντρωνε τις περισσότερες ψήφους.

Στην πρώτη της δήλωση μετά την επανεκλογή της, η Αννίτα Δημητρίου ευχαρίστησε τους βουλευτές για την εμπιστοσύνη που της έδειξαν και υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης του κύρους της Βουλής, προώθησης της θεσμικής σοβαρότητας και αναζήτησης συναινέσεων σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την κυπριακή κοινωνία και οικονομία.

Η νέα της θητεία ξεκινά σε ένα ιδιαίτερα σύνθετο πολιτικό περιβάλλον, όπου οι ισορροπίες είναι εύθραυστες και κάθε σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία αναμένεται να κρίνεται μέσα από διαβουλεύσεις και ευρύτερες συνεργασίες μεταξύ των κομμάτων.













spot_img
spot_img
spot_img
spot_img