Η χώρα μας βιώνει ακόμη μία υπόθεση που θυμίζει έντονα την αμφιλεγόμενη «λίστα Πέτσα», όπου δημόσιοι πόροι διαχέονται χωρίς σαφή λογοδοσία και προώθηση έργων που δεν έχουν ολοκληρωθεί. Αυτή τη φορά στο στόχαστρο βρίσκεται η χορήγηση 4 εκατομμυρίων ευρώ για διαφημιστική καμπάνια του ψηφιακού μετασχηματισμού του Κτηματολογίου, ενός έργου που συνεχίζει να παρουσιάζει σοβαρά λειτουργικά προβλήματα.
Την περασμένη εβδομάδα, την ώρα που έσκαγε με θόρυβο το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, χιλιάδες ιδιοκτήτες και αγοραστές ακινήτων ζούσαν την δική τους αγωνία αφού επί πέντε ημέρες είχαν πέσει τα πληροφοριακά συστήματα στο Κτηματολόγιο.
Παρά ταύτα, την Πέμπτη 26/6, στο ΔΣ του Κτηματολογίου ήρθε το θέμα της εσπευσμένης διάθεσης 4 εκατομμυρίων ευρώ στα Μέσα Ενημέρωσης προκειμένου να διαφημίσει μέσα στον Ιούλιο τα ψηφιακά επιτεύγματα της επιχείρησης.
Η διαφημιστική καμπάνια ανατέθηκε στην εταιρεία Initiative, γνωστή από την πρώτη «λίστα Πέτσα» της πανδημίας, γεγονός που προσθέτει ακόμα περισσότερο σκεπτικισμό για τη διαχείριση των χρημάτων.
Το ζήτημα επιτείνεται από την παραίτηση του υφυπουργού αρμόδιου για το Κτηματολόγιο, Χρήστου Μπουκώρου, λόγω της εμπλοκής του στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά και τις φημολογούμενες αποχωρήσεις υψηλόβαθμων στελεχών, όπως του προέδρου Στέλιου Σακαρέτσιου.
Ποιοι θα πάρουν τα 4 εκατομμύρια- Η Initiative θα μοιράσει και πάλι το χρήμα
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Κτηματολογίου, συνεδρίασε το απόγευμα της Πέμπτης, 26 Ιουνίου 2025. Ένα από τα θέματα, ήταν η εισήγηση για την επίσπευση της διαφημιστικής καμπάνιας ύψους 4 εκατομμυρίων ευρώ, για το έργο της ψηφιοποίησης των αρχείων των Υποθηκοφυλακείων, δηλαδή της μετατροπής εκατοντάδων εκατομμυρίων χάρτινων σελίδων σε ψηφιακά αρχεία.
Το έργο αυτό, ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, προκηρύχθηκε το 2021 και ανατέθηκε σε πέντε αναδόχους το 2022.
Μία ακόμη «λίστα Πέτσα» γεννιέται και ο σχεδιασμός της ανατίθεται στην εταιρεία Initiative, δηλαδή την ίδια που είχε μοιράσει και τα χρήματα της πρώτης-πρώτης λίστας επί πανδημίας του κορωνοϊού. Η συμφωνία, όμως, είναι η καμπάνια να τρέξει μετά το φθινόπωρο του 2025.
Ωστόσο, στην εισήγηση που έφθασε προς συζήτηση στο ΔΣ του Κτηματολογίου, την περασμένη Πέμπτη, οι ημερομηνίες έχουν αλλάξει και έχουν γίνει εντελώς άμεσες, σαν να υπάρχει σημαντικός λόγος επίσπευσης.
Τα 4 εκατομμύρια σπάνε σχεδόν στην μέση:
1) Ζητείται τα 2,1 εκατομμύρια να μοιραστούν στο διάστημα έως τις 20 Ιουλίου 2025 την ώρα που όλος ο κόσμος, στις διακοπές του, θα αγωνιά να μάθει για την ψηφιοποίηση των αρχείων των Υποθηκοφυλακείων.
2) Τα υπόλοιπα 1,9 εκατομμύρια να μοιραστούν στο διάστημα 25 Αυγούστου-21 Σεπτεμβρίου 2025. Δηλαδή και πάλι σε ημερομηνία που το έργο δεν θα έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
3) Η μερίδα του λέοντος κατευθύνεται στα τηλεοπτικά κανάλια που θα λάβουν 2,3 εκατομμύρια ευρώ.
4) Στα sites του διαδικτύου θα μοιραστούν 680 χιλιάδες ευρώ.
5) Στα ραδιόφωνα Αθήνας-Θεσσαλονίκης 403 χιλιάδες και στα επαρχιακά 173,6 χιλιάδες ευρώ.
6) Στις εφημερίδες πανελλαδικής εμβέλειας 312 χιλιάδες και στις επαρχιακές 134 χιλιάδες ευρώ.
Όλα τα παραπάνω για να διαφημιστεί στο κοινό, ένα έργο που όταν ολοκληρωθεί θα διευκολύνει κυρίως δικηγόρους και συμβολαιογράφους.
Αλλά, πρωτίστως, για να αιμοδοτήσει τον μηχανισμό εκείνο που εξασφαλίζει την σιωπή των μέσων ενημέρωσης πολλά από τα οποία παρασιτούν.