Fais Group: Τα πλάνα για περαιτέρω ανάπτυξη σε Ελλάδα και εξωτερικό – To deal για το project Στάδιο 2020
Ο τζίρος των €216 εκατ., η εκτίναξη των καθαρών κερδών κατά 170%, οι νέες συμφωνίες με Jimmy Choo και Byblos, η επέκταση της Kiko Milano σε Τσεχία και Σλοβακία, το πρώτο κατάστημα Harley Davidson κκαι η τοποθέτηση στο project Στάδιο 2020
Με κέρδη που υπερδιπλασιάστηκαν το 2024 και πλάνα για διεύρυνση σε Ελλάδα και εξωτερικό, ο Όμιλος Φάις κλιμακώνει τη στρατηγική του μετά την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Παράλληλα, μεταξύ άλλων επενδύει στο project Στάδιο 2020, ενισχύοντας την παρουσία του στον χώρο των premium αθλητικών εγκαταστάσεων και lifestyle εμπειριών.
Aύξηση τζίρου 13% και εκτίναξη κερδών κατά 170%
Η Φάις Συμμετοχών Α.Ε. με διακριτικό τίτλο Fais Group κατέγραψε το 2024 ενοποιημένες πωλήσεις, που ανήλθαν στα € 216,1 εκατ. από € 191,3 εκατ. το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13% περίπου.
Τα μικτά κέρδη του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε €96,0 εκατ. έναντι €85,5 εκατ. το 2023, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 12% περίπου. Το ενοποιημένο καθαρό περιθώριο μεικτού κέρδους παρέμεινε σταθερό στα επίπεδα του 44% Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΕΒΙΤDA) το 2024 διαμορφώθηκαν στα € 41,3 εκατ. έναντι € 38,9 εκατ. το 2023, αυξημένα κατά 6%.
Τα κέρδη προ φόρων κατά το 2024 ανήλθαν στα € 19,6 εκατ. έναντι € 9,8 εκατ. το 2023, αύξηση κατά 101% περίπου και να σημειωθεί πως τόσο κατά την τρέχουσα χρήση όσο και κατά την προηγούμενη, αναγνωρίσθηκαν απομειώσεις υπεραξίας € 1,8 εκατ. και € 8,1 εκατ. αντίστοιχα.
Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε € 13,8 εκατ. έναντι € 5,1 εκατ. το 2023 με άνοδο κατά 170%
Άνοδος σε όλους τους τομείς δραστηριότητας
- Ένδυση και Υπόδηση
Ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης παρουσιάζει μια αύξηση της τάξεως του 4,8% στον κύκλο εργασιών του από 152 εκ. € την χρήση του 2023 έναντι 160 εκ. € την χρήση του 2024. Ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης αποτελεί τον κύριο κλάδο δραστηριότητας του Ομίλου και θα πρέπει να σημειωθεί πως εντός της χρήσης 2024 προχώρησε σε άνοιγμα 4 νέων καταστημάτων.
- Καλλυντικά
Ο κλάδος των καλλυντικών παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη της τάξεως του 42,2% φτάνοντας τα 27 εκ. € έναντι 19 εκ. € την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται στην ανάπτυξη του δικτύου σημείων πώλησης με 16 νέα σημεία (11 καταστήματα και 5 Shop in shop), στη πλήρη λειτουργεία καταστημάτων που άνοιξαν το προηγούμενο έτος αλλά δεν είχαν λειτουργήσει όλη την αντίστοιχη περίοδο καθώς και σε μικρή αύξηση στα ήδη υπάρχοντα καταστήματα.
- Εκμετάλλευση Ακινήτων
Τα έσοδα από την εκμετάλλευση ακινήτων εμφανίζουν μια αύξηση της τάξεως του 10,3% φτάνοντας τα 10,4 εκ. € έναντι 9,4 εκ. € την προηγούμενη χρήση. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στα αυξημένα έσοδα της ONE OUTLET A.E. περίπου 8% και στην προσθήκη της L.S. ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΚΑΜΑΡΙ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ Α.Ε. για την περίοδο από την ημερομηνία εξαγοράς. Τα μειωμένα έσοδα της F.L.S. ΜΟΔΙΑΝΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε. περιόρισαν το ποσοστό ανάπτυξης.
- Άλλες δραστηριότητες
Η σημαντική αύξηση στις πωλήσεις οι οποίες ανέρχονται σε € 18,8 εκ. έναντι € 10,3 εκ. οφείλεται κυρίως:
➢ Στην αύξηση των πωλήσεων στον εξοπλισμό γυμναστικής (Technogym)
➢ Στα έσοδα από τον εξοπλισμό τένις (ΕΛΣΟΛ Α.Ε. και E-TENNIS MAROUSI A.E.), διότι στην χρήση 2024 έχουν συνεισφέρει σε όλη τη χρήση ενώ τη χρήση του 2023 έχουν συνεισφέρει μόνο για 3 μήνες λόγω της εξαγοράς των εταιρειών τον 9ο του 2023.
➢ Στην πώληση ενός yacht το οποίο παραδόθηκε το 2024 και αφορά brand με το οποίο έχει διακόψει τη συνεργασία ο Όμιλο. Συγκεκριμένα, η θυγατρική «A.M. GENCOM A.E.» από 1/7/2024 και εφεξής διέκοψε την αποκλειστική συνεργασία με ένα από τα brands του εμπορικού της χαρτοφυλακίου και ειδικότερα το brand «Princess Yachts».
Αισιοδοξία λόγω εισαγωγής στο Χρηματιστήριο
Όσον αφορά την συνέχεια, στην οικονομική έκθεση αναφέρεται πως ο Όμιλος παραμένει προσηλωμένος στους στόχους του και τη βέλτιστη διαχείριση κόστους. «Η εισροή των νέων κεφαλαίων από την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών θα συνεισφέρει στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων λιανικής, την μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους και στην μείωση του δανεισμού. Η διοίκηση του Ομίλου πιστεύει ότι το κύρος που προσδίδει η εισαγωγή σε χρηματιστηριακή αγορά σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότερη εταιρική διακυβέρνηση και την εναρμόνιση με την πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης θα προσελκύσει νέες συνεργασίες και σε επίπεδο χονδρικών πωλήσεων αλλά και λιανικών» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Νέες συνεργασίες με By Byblos και Jimmy Choo
Στο πλαίσιο της συνεχούς ανάπτυξης, ο Όμιλος έχει συνάψει νέο συμβόλαιο συνεργασίας με τη By Byblos, τη νεανική και προσιτή σειρά του ιταλικού brand Byblos. Η διάθεση του brand στην ελληνική αγορά θα γίνει αποκλειστικά μέσω χονδρικής. Επίσης, μέσω της εταιρείας Καλογήρου Α.Ε., ανακοίνωσε τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με τον διεθνώς αναγνωρισμένο Οίκο Jimmy Choo. Βάσει της συμφωνίας, το πρώτο φυσικό κατάστημα του Jimmy Choo στην ελληνική αγορά θα ανοίξει στο City Link στην Αθήνα, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025. «Η εν λόγω επένδυση ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική του Ομίλου για την διαρκή ενίσχυση του χαρτοφυλακίου εμπορικών σημάτων στον κλάδο της πολυτελούς λιανικής και την επέκταση των δραστηριοτήτων με υψηλή προστιθέμενη αξία καθώς και με το μακροπρόθεσμο πλάνο του Ομίλου για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου λιανικής του μέσω συνεργασιών με κορυφαία διεθνή brands» αναφέρεται στην οικονομική έκθεση όπου ακόμη επισημαίνεται πως μέσω της εταιρείας Sportswind M.A.E. στις αρχές Απριλίου άνοιξε ένα κατάστημα PUMA στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens.
Σε Τσεχία και Σλοβακία μπαίνει η Kiko Μilano
Στον τομέα των καλλυντικών ο Όμιλος μετά την επέκταση της συνεργασίας με την KIKO MILANO με την υπογραφή συμφωνητικού έχει προχωρήσει στην ίδρυση εταιρειών στην Τσεχία και στη Σλοβακία και αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα KIKO MILANO στην Τσεχία στο 2ο εξάμηνο του 2025 και βρίσκεται σε αναζήτηση και επιπλέον καταστημάτων. Το 1ο KIKO MILANO κατάστημα στη Σλοβακία αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 1ου εξαμήνου του 2026.
Στην Ελλάδα ο Όμιλος εντός του 2025 αναμένεται να λειτουργήσει 1 νέo κατάστημα στο Ηράκλειο της Κρήτης στο 1ο εξάμηνο και ακόμα 2 καταστήματα στο 2ο εξάμηνο.
Στη Βουλγαρία αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στο Burgas αρχές του 2ου εξαμήνου. Στη Ρουμανία, το πλάνο του Όμιλου προβλέπει 1 pop-up store στο εμπορικό κέντρο “AFI Cotroceni”, το οποίο εντός του 2ου εξάμηνου θα μετατραπεί σε κανονικό κατάστημα ενώ αναμένεται, ένα επιπλέον κατάστημα εντός του 2ου εξαμήνου.
Ετοιμάζεται το κατάστημα της Harley Davidson
Τον Δεκέμβριο του 2024 η εταιρεία προχώρησε σε συνεργασία με την διεθνώς αναγνωρισμένη μάρκα μοτοσυκλετών Harley Davidson. Εντός του 2ου εξαμήνου του 2025 αναμένεται να λειτουργήσει το πρώτο κατάστημα. Η Harley-Davidson Athens δεν θα είναι απλώς ένα κατάστημα που προσφέρει την πλήρη γκάμα των εμβληματικών μοτοσυκλετών, ρούχων και αξεσουάρ της μάρκας, αλλά θα παρέχει επίσης στους πελάτες ένα πλήρως εξοπλισμένο συνεργείο, καλύπτοντας όλες τις τεχνικές ανάγκες των ιδιοκτητών Harley-Davidson
5,1 εκατ. ευρώ για κτίριο στην Μύκονο
Ο Όμιλος, μέσω της μητρικής απέκτησε ακίνητο (κτίριο) στην Μύκονο (θέση Ματογιάννη) έναντι τιμήματος ποσού €5,1 εκ., η αγορά του οποίου χρηματοδοτήθηκε από δάνειο που έλαβε η ετειρεία για το σκοπό αυτό. Στο εν λόγω ακίνητο εντός της χρήσης 2024 λειτούργησε κατάστημα του σήματος KIKO MILANO. Όσον αφορά την δραστηριότητα στον χώρο των ακινήτων θα πρέπει να αναφερθεί επίσης πως ο Όμιλος μέσω της θυγατρικής εταιρείας UNLIMITED SPORT Μ.Α.Ε., προέβη στην απόκτηση ενός οικοπέδου και ενός κτηρίου στην Βουλγαρία έναντι ποσού € 0,9 εκ.. Επίσης υπενθυμίζεται πως τον Ιούλιο του 2024 ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση των εταιρικών μεριδίων της «ALL Investments P.C.» στην «P M Family House EOOD», η οποία είχε στην κατοχή το 50% ακινήτου που στέγαζε τους «Μύλους Αλλατίνη» στη Θεσσαλονίκη. Η «ALL Investments P.C.» ήταν θυγατρική εταιρεία της «ALEZUR LTD», στην οποία η θυγατρική «SPORTSWIND Μ.A.E.» κατέχει το 46,79% του μετοχικού της κεφαλαίου και την ενοποιεί με τη μέθοδο της ΚαθαρήςΘέσης. Το συνολικό τίμημα της ανωτέρω συναλλαγής ανήλθε σε € 7 εκ. ενώ για το όμιλο το αναλογούν τίμημα από την εν λόγω συναλλαγή θα ανέλθει σε € 3,3 εκ.
Απέκτησε 15% της «Στάδιο 2020»
Όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση, ο Όμιλος (μέσω της SPORTSWIND M.A.E.) στις 19.09.2024 προχώρησε στην εξαγορά ποσοστού περίπου 15% της εταιρείας «ΣΤΑΔΙΟ 2020 ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» έναντι ποσού €1.460 χιλ., η οποία έχει αναλάβει την αναβάθμιση και εν συνεχεία, τη διαχείριση των εγκαταστάσεων του ολυμπιακού κέντρου αντισφαίρισης (τένις, padel). Σημειώνεται ότι το έργο βρίσκεται σε φάση ανακατασκευής. Την εταιρεία αυτή την ίδρυσε ο Αλέξανδρος Σκαρλατίδης το 2020 και στη συνέχεια αποτέλεσε κοινή επένδυση του Ιπποκράτη – Ιωάννη Στασινόπουλου και της ΤΕΜΕΣ ΑΕ του Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου. . Η «Στάδιο 2020» έχει συνάψει μη ακυρώσιμη σύμβαση λειτουργικής μίσθωσης με το ΟΑΚΑ, διάρκειας έως τον Απρίλιο του 2057 που αφορά την εκμετάλλευση του Κέντρου Αντισφαίρισης του ΟΑΚΑ (συμπεριλαμβανομένου των 16 γηπέδων του) . Το σχετικό επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει αναβαθμίσεις στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις, νέα κτίσματα και παρεμβάσεις στον περιβάλλοντα χώρο, με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει τα 10 εκατ. ευρώ
Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του Z-mall.gr
Επίσης στην οικονομική έκθεση αναφέρεται πως στις 19 Ιουλίου 2024 ολοκληρώθηκε, μέσω της θυγατρικής εταιρείας UNLIMITED SPORT Μ.Α.Ε., η απόκτηση του 100% των μετοχών της εταιρείας «ΖΙΤΑ MALL ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ». Η εν λόγω εταιρεία διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό κατάστημα Z-Mall.gr, το οποίο εξελίσσεται σε ένα multi-brand outlet e-shop, που προσφέρει προϊόντα του Ομίλου αλλά και πολλών άλλων εμπορικών σημάτων.