ΑρχικήΕπιχειρήσειςΗ Μαρία Αγγελικούση ενισχύει τη ρευστότητα της Maran Shuttle Tankers με $380...

Η Μαρία Αγγελικούση ενισχύει τη ρευστότητα της Maran Shuttle Tankers με $380 εκατ.

Διαβάστε επίσης:

Επιθυμία του Ευάγγελου Μυτιληναίου ο «πόλεμος» του ΣΚΑΪ στον Παπασταύρου!

Η ατμόσφαιρα του Μαξίμου μυρίζει αποστάσεις. Αποστάσεις μεταξύ επιχειρηματιών...

Υπουργείο Οικονομικών: Πρωτοβουλία Πιερρακάκη για ψηφιακή αναβάθμιση του ΧΑ!

Τη μελέτη των ψηφιακών δυνατοτήτων και την αναβάθμιση όλων των...

2.4 Συνέδριο Μάρκετινγκ Αεροπορικών Εταιρειών του αεροδρομίου της Αθήνας: “Θέσις – Αντίθεσις – Σύνθεσις”!

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βράβευσε τις αεροπορικές εταιρείες που πέτυχαν...
spot_img

Σε εξαγορά δύο εκδόσεων ομολόγων της νεοαποκτηθείσας θυγατρικής της, Maran Shuttle Tankers (MST) πρώην Altera Shuttle Tankers, με συνολικό κόστος 380 εκατ. δολάρια προχώρησε ο όμιλος Αγγελικούση.

- Διαφήμιση -

Σύμφωνα με ανακοίνωση στο Χρηματιστήριο του Όσλο, όπου διαπραγματεύονται οι μετοχές της MST, η εταιρεία άσκησε το δικαίωμα πρόωρης αποπληρωμής των εξής ομολόγων:

  • 180 εκατ. δολάρια, με λήξη τον Δεκέμβριο του 2025, στο 102% της ονομαστικής αξίας και επιτόκιο 9,5%.
  • 200 εκατ. δολάρια, με λήξη τον Μάρτιο του 2028, στο 108% της ονομαστικής αξίας και επιτόκιο 9%.

Η χρηματοδότηση της εξαγοράς θα γίνει μέσω δανεισμού και εξωτερικής χρηματοδότησης.

Η διοίκηση της εταιρείας σχολιάζει ότι η αποπληρωμή θα ενισχύσει τη ρευστότητά της και θα εξαλείψει τις αμφιβολίες για τη χρηματοοικονομική της συνέχεια.

Το 2024 η MST κατέγραψε κέρδη 159.000 δολαρίων, έναντι ζημιών 43 εκατ. δολαρίων το 2023.

Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 130 εκατομμύρια δολάρια, από 111 εκατομμύρια δολάρια, για το δ’ τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, κυρίως λόγω:

  • Αύξησης 13 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω της έναρξης νέων συμβάσεων για δύο πλοία Samba class προς το τέλος του 2023 και αρχές του 2024, ενώ δύο από αυτά πέρασαν τις ενδιάμεσες συντηρήσεις τους και αναβαθμίσεις το προηγούμενο έτος.
  • Αύξησης 6 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω αυξημένων εσόδων από ναυλώσεις χρόνου.
  • Αύξησης 5 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω εσόδων από δικαιώματα εκπομπών (αντισταθμισμένα στα άμεσα λειτουργικά έξοδα παρακάτω).
  • Αύξησης 4 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω μεγαλύτερου αριθμού ημερών CoA στη Βόρεια Θάλασσα.

Εν μέρει αντισταθμισμένα από: • Μείωση 3 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω χαμηλότερων επαναλαμβανόμενων αγορών καυσίμων (αντισταθμισμένα στα άμεσα λειτουργικά έξοδα παρακάτω). • Μείωση 3 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω αυξημένων ημερών μη λειτουργίας λόγω επισκευών. • Μείωση 1 εκατομμυρίου δολαρίων λόγω λιγότερων ημερών στην αγορά παραδοσιακών tanker.

Τα έσοδα μειώθηκαν στα 500 εκατομμύρια δολάρια, από 506 εκατομμύρια δολάρια, για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, κυρίως λόγω:

  • Μείωσης 20 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω της απουσίας του Nordic Brasilia που μέχρι τον Αύγουστο του 2023 ήταν στην παραδοσιακή αγορά tankers.
  • Μείωσης 12 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω χαμηλότερων επαναλαμβανόμενων αγορών καυσίμων (αντισταθμισμένα στα άμεσα λειτουργικά έξοδα παρακάτω).
  • Μείωσης 4 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω ναύλωσης της Altera Thule από τους πελάτες της Ανατολικής Ακτής του Καναδά στη ναυτιλιακή αγορά της Βόρειας Θάλασσας.
  • Μείωσης 3 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω λιγότερων ημερών CoA στη Βόρεια Θάλασσα.

Εν μέρει αντισταθμισμένα από: • Αύξηση 19 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω των νέων συμβάσεων των πλοίων Samba class που ξεκίνησαν το 2023 και το 2024. • Αύξηση 5 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω εσόδων από δικαιώματα εκπομπών (αντισταθμισμένα στα άμεσα λειτουργικά έξοδα παρακάτω). • Αύξηση 4 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω λιγότερων ημερών μη λειτουργίας λόγω επισκευών. • Αύξηση 3 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω υψηλότερων εσόδων από VOC (πτητικές οργανικές ενώσεις) λόγω επαναλαμβανόμενων επισκευών (αντισταθμισμένα στα άμεσα λειτουργικά έξοδα παρακάτω). • Αύξηση 2 εκατομμυρίων δολαρίων λόγω μεγαλύτερου αριθμού ημερών στην αγορά παραδοσιακών tanker.

Στις 31 Δεκεμβρίου 2024, ο στόλος της αποτελείται από 18 ιδιόκτητα shuttle tankers. Είναι εξειδικευμένα πλοία που προορίζονται για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και συμπυκνωμάτων από εγκαταστάσεις εξόρυξης πετρελαίου σε θαλάσσιους τερματικούς σταθμούς και διυλιστήρια, και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της αλυσίδας αξίας μιας εταιρείας πετρελαίου.

Τα shuttle tankers είναι εξοπλισμένα με εξελιγμένα συστήματα φόρτωσης και συστήματα δυναμικής θέσης, που επιτρέπουν στα πλοία να φορτώνουν φορτία με ασφάλεια και αξιοπιστία από τις εγκαταστάσεις εξόρυξης πετρελαίου, ακόμη και σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Τα shuttle tankers αναπτύχθηκαν στη Βόρεια Θάλασσα ως εναλλακτική λύση στους αγωγούς.

Η πελατειακή της βάση αποτελείται κυρίως από μεγάλες εταιρείες πετρελαίου και παραγωγούς, και τα πλοία της λειτουργούν υπό μακροχρόνιες, σταθερές συμβάσεις μεταφοράς (ή CoAs), συμβάσεις ναύλωσης χρόνου και συμβάσεις ναύλωσης για συγκεκριμένα ταξίδια. Η στρατηγική της επικεντρώνεται κυρίως στην υλοποίηση υπαρχόντων έργων ανάπτυξης, στην επέκταση των περιουσιακών στοιχείων με μακροχρόνιες ναυλώσεις και στην προώθηση στρατηγικών έργων ανάπτυξης.

Η Maistros Shiptrade Limited, μια εταιρεία συνδεδεμένη με τον Όμιλο Αγγελικούση, ολοκλήρωσε την απόκτηση όλων των μεριδίων συμμετοχής στην Altera Shuttle Tankers L.L.C. από έναν συνδεδεμένο φορέα της Altera Infrastructure L.P. . Στις 17 Φεβρουαρίου 2025, μετά την απόκτηση της Altera Shuttle Tankers L.L.C. από τη Maistros Shiptrade Limited, η Altera Shuttle Tankers L.L.C. άλλαξε όνομα σε Maran Shuttle Tankers L.L.C.

Η Maran Shuttle Tankers L.L.C. (πρώην Altera Shuttle Tankers L.L.C.) και οι θυγατρικές της, που ανήκουν πλήρως ή ελέγχονται από αυτήν (Maran Shuttle Tankers ή η Εταιρεία), είναι διεθνής πάροχος υπηρεσιών μέσης ροής στον τομέα της θαλάσσιας μεταφοράς πετρελαίου για τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η εταιρεία επικεντρώνεται στην ιδιοκτησία και λειτουργία shuttle tankers στη Βόρεια Θάλασσα, τη Βραζιλία και την Ανατολική Ακτή του Καναδά, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της στον τομέα των shuttle tankers.

Η εταιρεία δημιουργήθηκε τον Ιούλιο του 2017, σύμφωνα με τους νόμους της Δημοκρατίας των Νήσων Μάρσαλ, από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.